A coliving mint ernyőfogalom évek óta nagy népszerűségnek örvend különösen a fiatal generáció körében. A statisztikák szerint egyre többen élnek a coliving nyújtotta lehetőségekkel. Habár vannak olyan kutatások, amelyek arra mutatnak rá, hogy a szüleikkel együtt élő fiatalok száma közel megduplázódott az elmúlt évtizedekben.
Napjainkban a coliving egyre nagyobb globális piac, amelyben szintén tetten érhetők a javulásra és fejlődésre utaló tendenciák. A coliving, mint ipar hatalmas fejlődési potenciállal rendelkezik, nem csak Észak-Amerika az egyetlen világrész ahol virágzik, már Ázsiában és Európában is döbbenetes növekedés tapasztalható. A CoLiving Industry jelentése szerint csak 2018-ban Indiában 93 milliárd dollárt meghaladó piac alakult ki.
A colivingnek csak egyik hozadéka a globális gondolkodásmód kialakulása. Az idegenekkel való együttélés kibővíti az egyén látókörét, és egyre nagyobb léptékű gondolkodásra késztet, miközben világpolgárrá teszi a közösségi lakhatásban részt vevő és részt vállaló tagjait.
A modern coliving terek számos olyan elemet kínálnak, amelyek fontosak a tagjai jól léte szempontjából: munkaterületeket, takarítási szolgáltatásokat, és közösségi élményeket. Másrészt egyre több rendszer érhető el, amelyek könnyen hozzáférhetővé és működőképessé teszik a világ bármely pontján. Az új fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen hagyják el a családi fészket, hiszen nem nehéz megtalálni az olyan szobatársakat, akiknek hasonló az érdeklődésük, hasonló az életfelfogásuk, a hobbijuk, és a költségmegosztás egy vonzó kialakítású otthonban a közösségi élmény mellett a függetlenség lehetőségét is biztosítja.